Tipsrunda

Har ägnat en helg i Linköping fylld av spelkvällar med familjen, Farsdagmiddag med släkten och tennisspelande med Jossan och Johan.  Jag vet inte riktigt vilka som läser min blogg och har nu fått höra att min syster tittar in dagligen och ständigt blir frustrerad över dålig uppdatering. Hej Jossan!
 
Tänkte tipsa om lite bra saker i detta inlägg.
 
 
Dagens musik
 
Skriet- Det kommer en våg
 
Den funkar både på mörka bussar samt ljusa solskenspromenader och växer var gång man hör den. Hela albumet kan rekommenderas men det är främst denna sång som har fastnat. Först handlade den om religion för mig men nu har det nog ändrats till att innefatta allt som vi människor konstruerar för att skapa en meningsfull tillvaro.
 
 
Dagens bollsport
 
Tennis. Det är ju fantastiskt. Bara man hittar någon på ungefär samma nivå som en själv kan man spela hur som helst. Alla kan ju inte vara talanger.
 
 
Dagens bok
 
Maria Svelands Hatet- om antifeminism
 
Så nödvändigt men ack så smärtsamt att kartlägga den ständigt växande motrörelsen. Känns dödsviktig för förståelse och upprättelse mot nedtrampade feminister men bör varvas med lättsammare böcker. Man blir ju så arg, och matt, om vartannat. Kör varannat kapitel Sveland varannat Mumin. Funkar ganska bra. I alla fall hett tips men bered dig på frustration!
 
Dagens tillställning
 
Maria Pohl, aka den bästa vännen,kommer på lördag fira sin nyskrivna diktbok Klart till halvklart på Frilagret i Göteborg, 14.00-18.00. Dikter kommer läsas (av mig bland annat), tygpåsar och böcker kommer säljas, musiker kommer spela. Det blir nog ganska fantastiskt. Det är bara att svänga förbi!

Kommentarer
Postat av: Jossan

Självklart att jag läser! Mer uppdatering tack :) Och tack för en otroligt mysig helg!

2013-11-10 @ 21:16:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0