Klart till halvklart

 
Efter en heldag på KTB med denna utsikt och en tråkig och segskriven tenta begav jag mig till Litteraturhuset med huvudsyfte att se Marias haikus och kollage.
 
 
 
Det sett en snygg karl framför mig
 
 
Marias hörn var lätt det bästa. Hade både kaffe, chips och kakor. Och den snyggaste konsten då såklart
 
 
 
 
 
Marias haikudiktbok som dessa kollage spinner vidare på är verkligen fantastisk. Hon är så skicklig på att göra saker till synes enkla och rena medan de under ytan är komplexa och mångbottnade. Det finns inget kletigt i hennes skapande. Allt är krispigt och fyndigt. Och väldigt estetiskt. Är så stolt över min vän.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: M

Ååååååh. Vad fint skrivet. Värmer hjärtat.

2013-11-10 @ 20:14:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0