Portugal

 
Från Paris tog vi flyget till Felicias hus i Portugal. Portugal var till stor del motsatsen till Paris. Helt plötsligt hade vi ett helt hus för oss själva (efter att ha bott hos Felicias trångbodda men otroligt gästvänliga kusin i Paris) och dagarna fick en lugn och stillaliggande karaktär på stranden. Det var otroligt vilosamt och nödvändigt att ligga i värmen och blicka ut över horisonten och lyssna på sommarpratare. Kameran stannade mycket hemma då så bilderna som bjuds är ett ihopplock av vad vi gjorde mellan strandtimmarna.
 
 
Felicia lärde oss att i Portugal har man lite allt möjligt i en Sangria.Sprit, kryddor, frukt, häll i bara!
 
Julia fick en ingivelse och filosoferade om livets mening till Felicias och min förtjusning
 
 
En kväll kändes det lite som jag var med i en portugisisk version av Mitt stora feta grekiska bröllop. Plötsligt stövlade halva Felicias släkt in och tog över matlagningen. När den värsta chocken lagt sig var det ändå ganska trevligt. Vi grillade fisk och drack vin på takterassen.
 
 
 
 
På morgnarna när jag vaknade hade mina två morgonpigga vänner redan varit och handlat både frukt och bröd. Det var bara för mig att kravla mig upp på terassen och njuta. Det kallar jag lyx. Bakelsen på tallriken är en utsökt portugisisk specialitet, Pasteis de Nata
 
 
 
 
 
 
 
Minst en gång om dagen såg jag till att sitta uppe på taket och bara njuta av utsikten och värmen. Det minnet håller jag varmt nu i höstmörkret.
 
 

Kommentarer
Postat av: Linda

Åh det känns as kul att få läsa din blogg. Känner mig som en mamma typ som får följa ditt liv på avstånd. Finaste du! Saknar dig! fantastiska bilder. Puss lInda

Svar: Vad söt du är! tack! Hade varit bättre om du fått följa det på nära håll... ska till stockholm en helg i höst förresten. Om du är snabb får du vara med och bestämma lite när det passar. Någon gång i november tänker jag.
carolinamansson.blogg.se

2013-09-28 @ 11:18:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0